onsdag 29. september 2010

brrrrr kallt!

Usch ja. Idag missade jag bussen och fick stå i kylan och frysa i tio min. Jag var smart och tog vantar och två sjalar, men fötterna var det värre med. Att gå med ballerina skor när det snart är oktober är kanske inte det smartaste.




 Men så kommer ju det där. Problemet med att man måste köpa vinterskor.

Förra vintern gick jag med Converse och ullstrumpor. Året innan halkade jag runt i ett par ruskigt fula Uggs som jag trots allt tänkte "Ja dom är skitfula men dom är iaf varma!". Tji fick jag, totalt värdelösa då jag såg ut som Bambi på is på Oslos gator, och så fort dom blev våta var det som att gå i sumpmark.
Så vad ska man köpa i år? Hittade ett par på DinSko, bred liten klack, bra sula och med snörning. På minner om något fr tidigt 1900-tal. Men, är dom varma? Kan jag gå med dom hela vintern? Passar dom till både byxor och klänning?
Well well. Vi får väl se vad det blir. Men kom gärna med tips!


Its freezing to day, and I think its time to change shoes for the season. But I always have the same problem with wintershoes, I can never find the right ones, and they are either to cold, to slippery on the ice or just plain ugly. 
What are you wearing this winter?