fredag 3. februar 2012

Kallt. Men det ska bli varmt, för idag kommer mor!

Fin matchning? :)




Temperaturen står på -25C ute. Termometern i vardagsrummet visade 16 grader och jag hör värmepumpen jobbar för hårda livet ute. Men igår var vi och hämtade två pallar med ved, och jag gör allt här nu för att få upp värmen i källaren och resten av huset.
Jag ska oxå baka lite bröd, för idag får vi besök fråv Sverige, och min kära mor har jag inte sett sen i somras!
Hon och hennes karl ska vara här hela helgen, och det skal bjudas på pinnekjøtt, vi ska ta en sväng in till mitt jobb så hon får shoppa loss bland alla tyger, kanske en sväng till Ullernlåven brukthandel och så ska vi mysa.
Med så kallt ute, så kan man ju inte göra annat än att mysa inne, framför brasan!

Och så har hon ju massa svenska godsaker med sig, som ostkaka, jordnötsringar, svenskt kaffe och prästost. Sånt som du i princip inte får tag på här i Norgeland!

Vad ska ni andra hitta på i helgen? Ha en fantastisk helg iaf, och frys inte ihjäl!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar