lørdag 13. april 2013

Cykelvin!

Ny favorit! Asså gudars skymning vad god den är!
Vitt vin från Chile, Cono sur Bicicleta.
Här i Norge e ju vin så himla dyrt, och hittar jag ett jag gillar håller jag mig till det, istället för att lägga pengar på något och sen stå där med skägget i postlådan, och med en vinflarra du lika gärna kan hälla i dass med en gång. Men blev rekomenderad denna av den söta tjejen på Vinmonopolet här i byn, eftersom jag egentligen ville ha ett annat dom inte hade.
Rekomenderas starkt asså!
Lite söt i smaken, fruktig och läskande. Men inte sliskig som en Riesling.
Och hela 13.5%. Håll i hatten!
Nu ska det städas för ikväll komme några nya vänner på besök, och vi ska göra Årnes osäkert.
Bullet proof ska rocka loss på Yesyes pub.
Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Jag som inte alltid älskar vin, speciellt inte billigt, borde nog testa denna. Det finns lite guldkorn! Angående min hatt så är den hemmagjord made be myself så att säga :)

    SvarSlett
  2. De små väskorna var give aways på festen! :)

    SvarSlett