tirsdag 3. desember 2013

The American Thanksgiving

I lördags var vi ju på Thanksgiving middag i Båstad, vilket var bara helt fantastiskt, och jag är egentligen besviken på hur lite mat jag orkade. Det är ju så gott att man vill ju ta mer än en gång!! Thea och Daniel var också med, men hamnade inte på bild.

John var meget nöjd med vad vi fått till, och han menade att nu luktade det verkligen äkta thanksgiving i huset!

 Marianne med stuffing-muffins!

 Och buffén! Allt var så himla gott!!! 
Själv fixade jag ju såsen. Och desserten, som vi knappt ens orkade!


Mmmm namnamnam

Marianne hade också mekat ihop egg-nog! Gudars så god den var!!!


För en faantastisk kväll! Vi fortsatte upp i tiki-baren, som Marianne har inrett med massa afrikanska damer på väggarna, ihop med Tiki-masker, teakmöbler och en fantastiskt fin 50-tals soffa. Märker att jag har blivit väldigt dålig på att ta kort nu för tiden. Det blir lixom mest matbilder...

Marianne igen. Antar att det är ägg toddyn som visar sitt ansikte här... ;)

Fin kväll, natt, morgon... Somnade halv nio tror jag. Tiden flyger när man har roligt!

2 kommentarer:

  1. this looks very american! wow. i can't wait for my second american thnaksgiving next year. i really loved it!

    SvarSlett
  2. We've never celebrated Thanksgiving here but maybe we should some time. I read so much in all the blogs that I'm really curious.

    SvarSlett