lørdag 10. september 2011

Ny blogg

Har startat en ny blogg, eller snarare en till, där jag kommer skriva om matlagning, bakning och annat som sker här hemma på Årnes. Dom som känner mig vet att jag mer än gärna står vid spisen, och gör helst allt arbete själv. Jag älskar att laga mat, duka fint, baka godis runt jul, göra drinkar och prova nya och spännande kombinationer. Jag vill helst göra allt från grunden och gillar inte enkla utvägar som pås-sås, 1-2-3 bakning eller färdig-mat.
Jag gillar gammal god svensk husmanskost, som ärtsoppa, köttfärslimpaoch kåldolmar, och numera även gammal god norsk husmanskost som fårikål, pinnekjøtt och kålrabistappe. Självklart är dom nordiska köken väldigt lika, men med olika namn.
Nu är hösten här, och med det kommer massa god mat, en god del lamm, långkok och rotgrönsaker som skal utnyttjas till max! 
Denna bloggen kommer vara på norska och inte svenska som den här, och jag hoppas någon av er där ute har glädje av min nya blogg, och vill följa den.
Kanske ni lär er nåt nytt, eller nåt gammalt, som kan förnya er kok-konst?

Bild från nyårsafton på Rødtvet där jag diskade upp en fantastisk middag till fantastiska
gästerna Marianne och John

Meny
Toast Skagen
Inbakad baconinlindad fläskfilé med potatisgratäng
Tiramisu


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar