onsdag 26. september 2012

Cinnamon swing

Hösten för mig betyder oftast rödvin i glaset. Kalla kvällar framför brasan, massa värmeljus och mys i soffan under en filt. Och detta pågår fram till mars månad, då man äntligen börjar se hoppet om en vår och sommar.
Idag blev jag sugen på en liten drink hemma, innan middagen. Lite vardagslyx kan man ju alltid unna sig, och vi har sakta men säkert byggt upp ett barskåp med likører och dom vanliga spritsorterna som bl.a. rom och gin.
Det jag kom fram till fallt väldigt mycket i smak, och jag kallar den Cinnamon swing.



Här delar jag med mig av receptet! Remember who gave it to you!

3 cl Captain Morgan Spiced gold
1 cl Contreau
3 cl färskpressad apelsin
Juice av en halv lime
1 tsk brunt socker

Häll alla ingredienser i en shaker halvfylld med isbitar. Skaka om tills allt är väl kylt och häll över i ett cocktailglas. Toppa med en nypa kanel. Servera!
(Det funkar säkert oxå att mortla limbitar med sockret i ett longdrink-glas och därefter fylla på med isbitar, röra om. Häll över resterande ingredienser och rör om igen.)


Vid middag bjuds det på Fårikål, som nästan räknas som Norges nationalrätt hehe. Helt fantastiskt när äntligen lamm och får kommer i butiken. Nu väntar vi bara på pinnekjøtt. Namnamnam.

Xoxo
Husfrun

2 kommentarer:

  1. Mmm, låter skitgott ju!
    Men vad konstigt, för jag hittar jackan direkt där :S
    Här:
    http://www.zalando.se/damklader-kappor-ullkappor/

    SvarSlett