torsdag 4. juli 2013

Åfan, vi skippade sommaren i år eller?

Den är 4e juli. Regnet pissar ner. Som vanligt.
Det har verkligen regnat 90% av alla dagar sen den där fina veckan i början på maj. Eller var det april?
Är så trött på regn att jag snart spyr.
Hösten är värsta perioden på året, det vet jag att jag inte är ensam om att tycka. Visst, skitmysigt med att börja tända ljus och allt det dära, men. Det blåser hela tiden, alla träd blir nakna och grå och fula.
Och det betyder att det är 7 månader till nästa chans för hudslickande strålar. Känns som vi slopade sommaren i år, och hoppade direkt till hösten.
Kan nästan jämföra mig själv med Thujahäcken som står halvdöd utanför fönstret.
Läste att pga dom stora temperaturskilnaderna som var i vinter så började Thujan komma i vår modus, alltså försöka dra upp näring från jorden, men det gick ju inte för den var ju fryyyyst!
Så nu står den där. Brun och allmänt dassig. Precis så känner jag mig.
Man rakar benen, köper sommarfina klänningar & nya solbrillor och känner sig allmänt fräsch.
Och så kommer det lixom ingen sol.
Blir så förbannad.

Sorry för negativiteten.



Ta en kopp kaffe som jag och sätt på lite Andrew sisters. Eller Alice Babs ala Swing it Magistern.
 Mer sommar blir det inte just nu med blötfanskaper som pissar ner ute.

Och just det ja, Grattis Amerikat, 4e juli!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar