torsdag 31. oktober 2013

Som en blöt katt.

Tänkte visa lite pincurls frisyr med det gick ju åt skogen, när man glömmer att ta paraplyet, när det vankas promenad till jobbet i regn. Nåt som utvecklades från småsmåsmå droppar, till öspös.

Rullade upp håret igår. Med min prickiga sov-sjal virat runt varenda krull gick jag och la mig.



Hej hej!

Vaknade upp, tog ut alla rullarna. Borstade ut lite lätt (använde inte papiljjott-vatten så då måste man va lite snällare) och tog ett hårnät över.

Traskade ut och kom till jobbet som ja, en blöt katt. Som tur är sminkar jag mig på jobbet annars hade jag väl sett ut som en sörjande kvinna, med rinnande mascara och kolsvart klänning.
Nu e det ju trots allt halloween så hade väl egentligen passat perfa. 
Kramade lockarna i hårnätet lite lätt, och får väl låta dom vara kvar där och torka till sig.
Får väl se om dom vågar släppas ut senare under dagen!   



Färdigsminkad för arbetsdag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar