onsdag 13. november 2013

Toini & The Tomcats på Pakkhuset

I lördags var vi på koncert på Pakkhuset på Årnes, Nes Bluesklubbs klubblokal! Har aldrig vart där innan, men har hört mycket bra om själva lokalen. Och ja, den var faktiskt himla fin! Western möter 50-talet, med en balkong på andra våningen ut mot scenen, kontra gamla Café-skyltar.
Denna afton spelade alltså Toini and the Tomcats !
Det lokala bandet The race is on var förband, något vi missade i väntan på taxin hemifrån... Men hörde att dom gjorde ett bra jobb!

Var också "backstage" och pratade lite med Toini i spelningspausen. Hon visade mig runt där uppe, och varenda rum var genomfört inrett med gamla möbler i teak, 50-tals salonger och tivoli-lampor. Stiligt!

Här är några få bilder från koncerten. Toini och karlarna rockar på som bara den!

Sista soundcheck´n





Dom har ju hållt på i 22 år, och släppt sju skivor om jag inte minns helt fel. Dom flesta kan du lyssna på på Spotify bl.a. Toini har också ett radioprogram, "Toini´s time" där hon spelar massa bra musik, samt berättar historia bakom låtarna och artisterna som spelas. Mycket bra, och en känsla av hur det var förr. Själv brukar jag stå på köket, baka eller laga mat medans Toini har sin timme. Nu missade jag hennes program igår, då det handlade om Elvis och låtarna han kopierade! Men fick höra att det är repris på lördag kl 15.00. Då är jag ju på jobbet, men tänkte att vi kör väl på med det i butiken!
Om ni också vill höra, knappa in www.oradio.no på lördag!

1 kommentar:

  1. ÅÅh, de är la attans att man bor i Göteborg, iallafall ibland.. Ska lyssna senare när jag kommer hem från jobbet! :)

    SvarSlett