mandag 14. januar 2013

God mat, och en ny kompis i vardagsrummet

Måste bara visa bild på den fantastiska Green curry chicken som jag lagade häromdagen!



Asså, det var så otroligt gott att jag dog nästan. Godhetsdöden alltså.
Serverades med jasminris kokt i hönsbuljong och gurkmeja. Kommer inte ens igår vad jag hade för grönsaker till för kycklingen var så god. Gissar på broccoli och blomkål.

Gröncurry-pastan köpte jag faktiskt på Søstrene Grene av alla ställen. Men det finns ju i dom flesta asiatiska affärer.
Det med skivade vitlöksklyftor, kokosmjölk och saften från en pressad lime. och så strödde jag koriander över. Rekomenderas starkt, och kommer lagas många ggr i detta hus!!

För övrigt så har min nya vän flyttat in i vardagsrummet.



Har redan fått träsmak i röven av denna doning, men här ska det banne mig cyklas! Hammerfall på högsta volym, och så zappade jag fram Les triplettes de Bellville. Vad passar bättre som cykel-tv än en fransk animerad cykelfilm?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar