lørdag 29. januar 2011

Get som bangs, girl!

Jag rullar ju upp min lugg nästan varje dag, nästan alltid olikt, beroende på vilket humör mitt hår är på.
Tänkte visa er hur jag gör!

Jag använder dom här rullarna. Skumrullar, med ett plast spänne. Jag tycker dom är lättast att använda, och man kan sova med dom utan problem. Det är en mellan stl, och det finns mindre för minikrull, och större för mer volym.



Börja med at ta ut det håret du vill använda till luggen och sätt upp resten i en tofs. Sen delar du in håret i små testar, med en överst, två i mitten, eller nederst, beroende på hur mkt hår du använder. Jag har tre nederst och två i mitten, för mitt hår e så förbannat tjockt!
Detta kan du göra med vått hår kvällen innan, eller i nästan helt torrt hår. Om du börjar med torrt hår så använd en vatten sprayflaska och fukta håret och låt det torka innan du tar ut rullarna.
Om håret inte hinner torka får du inga lockar helt enkelt, eller blir svårare att jobba med.



När du tagit ut spolarna så ta en rundborste, samla ihop luggen och borsta det så allt blir en stor lock. Rulla ihop med fungrarna och sätt fast med hår-pins (bobby-pins). Nu kan du försöka forma den som du vill ha den, i mitten, lite på sidan, forma den till en Betty Page-lugg eller hur du vill. Pröva dig fram, och som sagt, min lugg blir som håret vill den dagen, för det känns som jag aldrig får det helt samma!



Såhär blev den en dag. :)
Så öva, öva och öva.

Nu har ju jag klippt mig och kommer inte kunna få så stor lugg längre, men måste säga att jag gillar min nya frisyr mer! Det får ni se mer av i nästa inlägg!

1 kommentar:

  1. Vakkre!! Takk for hårtips! Må prøves:) Ruller jo som regel bare opp med og ut med tang uten å feste.. Har også lurt på om jeg skal klippe pannelugg, men redd jeg vil angre..

    SvarSlett