tirsdag 22. mars 2011

Förkyld...men det är iallafall vår!

Idag när jag öppade ytterporten för att gå till jobbet så gick en underbar känsla igenom kroppen. Jag fick inte en käftsmäll av isande kyla när jag entrade omvärlden! Jag hade tjuvkollat på termometern innan jag gick ut, men eftersom den alltid visar lite som den vill så tog jag väl det med en nypa salt att den visade +12C. Men det VAR verkligen varmt, jag hade min höst/vår-jacka på mig och för första gången på flera månader så frös jag inte.
Härligt! Mindre härligt att jag åkt på en hejdundrande förkylning, vilket betyder att jag måste ta ut mina linser och på med smartbrillorna. Och vilket det i sig betyder att jag inte kunde bära mina nya fina solbrillor!

Har egentligen inte så mycket annat att skriva om idag. Trött och sliten och tjock i pappen av allt snor min hjärna rymmer just nu.
Men vi skrev på kontraktet för huset igår och ska till banken imån för att få inkassera slantar till lånet. Var och kikade på huset när vi ändå var uppe på Årnes och guuud så jag längtar tills snön försvinner, och vi kan sitta på terassen och bara mysa i solen!

Var på födelsedagskalas och sailor-party i lördags. Joachim och jag var såhääär fina!



Extra kul att träffa Gabriel som man bodde med förut inne i Oslo, och inte sett sedan vi flyttade typ.
En mkt trevlig afton, där i stort sett alla följde temat Sailor/Pirat. Alltid lika kul med utklädnings- och temafester!

Nu ska jag vila vidare, dricka lite thé och skratta åt idioterna som är med på "Cops".

1 kommentar:

  1. Fine dere er;) Mmmm så utrolig godt med sol og (tør jeg si det?) VÅÅÅÅÅR!! Er så redd for at det skal begynne å snø igjen:/ Usj!

    SvarSlett