fredag 11. mars 2011

Händig, javisst!

Ja, eller jag har iaf viljestyrkan!
Vi ska som sagt flytta, och har några grejer som ska ordnas här. Om inte minst måste det bli fint inför visning av lägenheten eftersom den ska säljas.
Så vi var på IKEA häromdagen och inhandlade diverse småtteri, samtidigt som vi spanade på vilket kök vi vill ha i nya huset.
Men vi köpte bl a en taklampa till entrén som jag skulle försöka skruva upp idag. Med noga eftertanke och en el-stöt senare så får nog Joachim ta över. Att koppla om lampan och få den till att lysa var inga problem, men de att få den att sitta kvar i taket var värre, då dessa hus är byggda i mitten av förra århundradet och inte hade den vanliga "kroken" som jag vart van vid att se. Det var bara ett hål med ledningar och en metallplatta med något som kan likna en början till en upphängning, som absolut inte passade till vår IKEA lampa. Suck.


Men jag ska iaf ge mig på att lägga silicon längs med kaklet på toaletten. Jag citerar min chef; "Jag kan principen, då kan jag utföra jobbet". Vi får väl se!

Idag ska vi ta bilen från ett snöfyllt Oslo, till ett förmodligen lika snöfyllt Småland. Emma och Morten hakar på, och vi kommer hem på söndags kväll. Vad ska ni göra i helgen?

1 kommentar:

  1. Ooopsi.. Jaja, Jokke fikser vel den;) Hehe Håper dere har hatt en fin tur til Sverige i helgen!!

    SvarSlett