søndag 28. august 2011

Snickarbyxan, my way

Extremt dåligt ljus, eftersom byxorna blev färdiga sent på kvällningen (och eftersom det redan luktar höst runt husknuten så blir det mörkt redan vid 21)
Men sydde mig snickarbyxor, fast min version. Jokke klagade på att "Det var ju inga riktiga snickarbyxor eftersom jag inte har samma knappar fram" m.m. Så vi kallar väl dom bara hängslebyxor då! Men här får ni se iaf. Höga i midjan som jag gillar, såklart!
Dåligt ljus som sagt, med mobilkameran och en lampa brevid spegeln som inte gör saken bättre...



Ska försöka ta några bilder i dagsljus och på detaljer. Som knapparna som har dragits om i samma jeanstyg, och linningen fram och bak som fick en V-formad detalj som jag blev nöjd med! Dom är sydda i 460710, Denim stretch vasket, marine, från Stoff'&Stil.
Sew´d me som pants the other weekend, it´s denim stretch and it´s my version of the Bib-overall

1 kommentar: