tirsdag 18. februar 2014

Fight 4 fit - 10 veckor -10kg

För ca 3 veckor sen startade jag på en ny lchf-runda. Men med tanke på allt som hänt i LCHF världen dom sista åren, så tror jag att det ska gå lite lättare nu! Det finns mkt mer recept att få inspiration ifrån och inte nog med det! Min vän Gabriella kom med idéen om ett 10 veckors projekt! Denna damen tävlat i Bikini-fitness i bl a Luciapokalen, och kan inte fatta hur man kan ha så mycket självdicsiplin att man fixar att va med där. Men det gjorde alltså hon!

Ni kan kolla in hennes blogg här
 Bästa coachen, Gabriella Sporrefält!

Jag är otroligt spänd på hur det hela kommer att gå. Just nu är vi 38 st "hungriga" damer och män som är med, och prispotten blir en hundring från vardera deltagare. Det som är roligt är ju att vi är bosatta i både Norge och Sverige, runtomkring, så man känner sig inte "utanför", för alla följer med på sitt eget håll, i sin egna vardag med ungar, jobb på olika tider etc.
Nu ska inte jag gå ut med vad jag startar på, men har hittills gått ner 1 kg sen i måndags, (totalt 4 kr på 3.5 vecka) men flera cm rundt rumpa, höfter, arm etc, sedan jag mätte mig förra torsdagen. Det är jag ju sjukt stolt över! 

Och gubben är med och peppar, han vet hur mkt jag vill ner i vikt, men är inte så lätt när han har totaaalt motsatt förbränning och kan stoppa i sig hur mkt godis och mat som helst.
Använder mig oxå av appen Lifesum, där ja fyller ut vad jag äter och tränar och också ställer in manuellt hur mkt jag ska ligga på varje dag i form av kcal, proteiner, carbs och fett. 



Vad som än händer (räknar inte med att vinna) så är det ett stort steg åt riktigt håll. Och jag hoppas jag får en lättare vardag med bättre knän, och inte minst en starkare rygg, då det är den som satt kjäppar i hjulen och gjort mig till en julgris de sista 2 åren.

Mitt första mål är att komma i mina Pace-jeans i garderoben som har stl 33 i midjan. Japp. Jobbajobba!

 Här ute på gårdagens powerwalk, på 9.2 km, och min stegräknare slutade på 14698 steg. Yeey!

Gårdagens kvälls. Kokt sei med ägg och gräddsås med dill, och ångad sparris och broccoli. Så hiiimla gott! Äggsås till fisk alltså! Mums!

Följ mig gärna på instagran! lindavkarlsson85 och för att se fler bilder från dom andra deltagarna gäller #firght4fitgs

Så det kommer nog bli en hel del träningsinfo här på bloggen dom närmsta 10 veckorna, men jag ska såklart försöka fylla den med lockiga hårfrisyrer, och det som kommer bli roligast, att kunna visa upp mina fina vintageklänningar som jag inte fått på mig på en evighet! Nu, promenix!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar