mandag 15. november 2010

Från golv till tak...

...var det grejer i förrådet när vi öppnade dörren. Så det var bara att börja packa ut!


Vi hade bestämt att denna helgen skulle vi börja flytta alla mina saker till Joachim. Och för att få plats med mina saker, behövde vi rensa ut i Joachims förråd och i vardagsrummet.
Jokke och hans ex började renovera lägenheten för några år sen och alla saker som var nerpackade, stod fortfarande i låder i vardagsrummet. I förrådet stod det flyttkartonger med allt från julpynt till plastväxter från hans mamma, som gick bort för 12 år sen. Att behöva göra sig av med grejer som för en utomstående inte betyder något, men för en närstående betyder minnen, är en stor prosedur. Och det tog hela lördagen. Men på kvällen körde vi till Biltema, köpte lagerhyllor och fick på söndagen organiserat allt i förrådet, så nu kan man gå in och se i lådorna en aning enklare än förrut!
Vi skulle även sätta ihop ett matbord med tillhörande stolar från IKEA som stått i kartongen, i förrådet.
Jag ville ju helst ha mitt teakbord men Joachim tyckte det var för stort... Men, när vi iaf öppnar kartongerna så finns det inte en enda skruv! Och det var ganska många som behövdes för att få ihop fyra stolar och ett bord. Som tur var fick jag reda på efter 20 min i telefonkö till IKEA att vi bara kan köra och hämta allt vi behöver, hos dom, även om bordet har utgått från sortimentet så det var ju bra.

Om några timmar ska jag på arbetsintervju. Håll tummarna fåir bövelen för det här jobbet vill jag verkligen ha!

1 kommentar:

  1. Jeeezes...:) Ser dere hadde litt å holde på med i helgen, så digg at dere endelig får orden på det!! Lykke til med intervjuet;)

    SvarSlett