torsdag 4. november 2010

Messer Chups

När jag och Joachim var i Berlin förrförra helgen så hamnade vi på en konsert på utestället Bassy Cowboy club. Bandet var et 50-60-tals surfband och jag har kämpat för att ta reda på vad detta fantastiska band hette. Jag hittade som tur var en flyer i resväskan, som jag tydligen tatt med mig från Bassy!
Bandet heter Messer Chups och är som sagt, helt awesome! Frontfiguren är en asball tjej, som alltid verkar vara iförd ganska lite kläder, men gör att hon står ut från mängden. På vår konsert hade hon mini hotpants och en blåsilvrig paljett-BH.
Dom kommer från Ryssland, och inte alls från Tyskland som vi trodde. Hemsidan, som ni finner under linken, verkar inte vara speciellt uppdaterad men ni hittar dom även åp myspace.
Här är lite bilder, lånade från hemsidan!



Bilderna Joachim tog från klubben är så dålig kvalitét att det inte är någon idé att jag laddar upp.
Kolla in dom! Hade gärna sett dom igen, och hittar jag plattor med dom, så skal dom inhandlas!

1 kommentar:

  1. Oioi, dette skal jeg sjekke ut! Håper dere hadde en fin tur til Berlin, det er en av våre absolutte favorittbyer! :)

    SvarSlett